corporate

Store Fulfillment

Store Fulfilment synchroniseert de inventaris en de workflows voor een optimaal beheer van de voorraden in het centrale magazijn en het netwerk van winkels

Neem contact op met onze expert

Efficiënt beheer van de voorraden en het aanbod in de winkels

De module «Store Fulfilment» is ontworpen voor bedrijven die in real-time de inventaris in hun magazijn en fysieke winkels moeten beheren. Het synchroniseert de voorzieningsactiviteiten in de gehele distributieketen, zoals het klaarzetten van de bestellingen, het aanvullen van de voorraden, het uitwisselen van producten tussen winkels en de verwerking van retourzendingen.

Wat zijn de voordelen?

Altijd een up-to-date inventaris in de winkels Geen voorraadtekorten meer in de winkels Synchronisatie van de taken in het magazijn en de winkels Coördinatie van de uitwisseling van artikelen tussen de winkels Efficiënt beheer van de retourzendingen Volledige inzage in de distributie in real time

Hoofdfunctionaliteiten van de Store Fulfilment-module

  • Integratie van het WMS met point of sale-terminals (POS)
  • Automatische aanvulling van het assortiment in de winkel afhankelijk van het voorraadniveau
  • Geeft aan welke taken uitgevoerd moeten worden na een verkoop of een retourzending
  • Uitwisselen van artikelen tussen het magazijn en de winkels of tussen de winkels onderling
  • Magazijnbeheer met «Bestel- en Ophaalbalie» (Cash & Carry-model)
  • Snelle inventarisatie van de voorraden in de winkels
  • Gecoördineerde tellingen tussen de verschillende magazijnmedewerkers
  • Automatische rapporten (voorraadniveau per winkel of lopende bevoorradingen)

Logistiek proces van de Store Fulfilment-module

Store Fulfilment is aan verschillende typen winkels aan te passen

Tiendas independientes

Onafhankelijke winkels
Een distributiecentrum voor een of meerdere winkels die geografisch gezien van elkaar gescheiden zijn. De winkels worden bevoorraad met de goederen die beschikbaar zijn in het distributiecentrum. Het systeem beheert de retourzendingen en de uitwisselingen tussen de winkels.

Tienda integrada en el almacén con picking realizado por el cliente

Zelfbedieningszaak geïntegreerd in het magazijn
De klanten halen de gewenste producten uit de schappen en betalen aan de kassa van de winkel. In dit geval zijn de winkel- en magazijninventaris gescheiden.

Tienda integrada en el almacén con picking realizado por el personal

In het magazijn geïntegreerde winkel met ordervoorbereiding
Klanten vragen de producten aan de balie, de magazijnmedewerkers zijn verantwoordelijk voor het lokaliseren van de producten in het magazijn en het klaarzetten van de bestelling. Als de verkoop eenmaal gerealiseerd is dan wordt het systeem automatisch geupdated.

Waarom kiezen voor Mecalux Software oplossingen?

  • earth

    Garantie van een solide bedrijf met meer dan 50 jaar ervaring.

  • people

    Meer dan 200 ingenieurs die zich uitsluitend met het ontwikkelen van software-oplossingen bezighouden.

  • adaptation

    Mecalux past zich aan de behoeften en doelstellingen van elk bedrijf aan.

  • graphic

    Voortdurende ontwikkeling en aanpassing van de software dankzij grote investeringen in R&D.