Technische ondersteuning
Diensten op het vlak van ondersteuning en onderhoud die zowel de prestaties als de beschikbaarheid van het magazijn maximaliseren.
Onderhoudsdiensten
Technische bijstand en klantenservice om maximale beschikbaarheid van het magazijn te garanderen
Het technische ondersteuningsteam van Mecalux biedt een brede waaier aan reactieve en preventieve onderhoudsoplossingen om snel te kunnen reageren op elke nood, waar ook ter wereld.
Met deze service hebben klanten van Mecalux toegang tot volledig gepersonaliseerde onderhoudsplannen die zijn aangepast aan hun behoeften om de beschikbaarheid en prestaties van het magazijn te optimaliseren. Het ondersteuningsteam, bestaande uit gekwalificeerde experts, maakt gebruik van geavanceerde diagnostische technieken en geavanceerde tools om zo efficiënt en betrouwbaar mogelijk te kunnen werken.
Voordelen van de technische ondersteuning van Mecalux
- Maximale beschikbaarheid: de belangrijkste prioriteit van Mecalux is ongeplande onderbrekingen en downtime zoveel mogelijk te beperken, om de operationele continuïteit van uw magazijn te maximaliseren.
- Ondersteuning 24/7: ons team is 24/7 beschikbaar om technische assistentie te bieden zodat we incidenten snel kunnen opsporen en oplossen.
- Ingrijpen vanop afstand en ter plaatse: Mecalux kan zowel vanop afstand bijstand en onderhoud bieden als geplande en ongeplande interventies ter plekke uitvoeren op het magazijn van de klant.
- Wereldwijde ondersteuning: onze dienst na verkoop is beschikbaar voor klanten van Mecalux over de hele wereld via ons uitgebreid netwerk van technische kantoren.
- Technische uitmuntendheid: ons team bestaat uit technici en experts met uitgebreide ervaring in preventief onderhoud en het oplossen van incidenten in opslagsystemen.
- Oplossingen op maat: onze onderhoudsplannen zijn volledig configureerbaar en schaalbaar afhankelijk van uw eisen en kunnen mee evolueren met uw bedrijf. Op basis van verschillende cycle service levels (Office, Basic, Silver en Gold) krijgt u de gewenste mate van beschikbaarheid.
Reactieve onderhoudsdiensten
Assistentie 24/7 en maximale reactiesnelheid voor het snel oplossen van incidenten
Als klant van Mecalux hebt u een hooggekwalificeerd team voor technische ondersteuning ter beschikking. Ons team reageert onmiddellijk op verzoeken om dringende assistentie, om stilstanden in uw magazijn tot een minimum te beperken en de normale werking zo snel mogelijk te herstellen. De beschikbaarheid van gespecialiseerd personeel 24 uur per dag, 7 dagen per week bevordert een snelle en effectieve afhandeling van incidenten.
Preventieve onderhoudsdiensten
Preventieplannen op maat zodat uw magazijn nooit stilstaat
De onderhouds- en inspectiediensten van Mecalux zijn gericht op het anticiperen op incidenten en het continu optimaliseren van het magazijn om maximale prestaties te garanderen en de levensduur van opslagsystemen te verlengen. Het preventieve onderhoud wordt aangepast aan de behoeften en eisen van de klant om de reguliere activiteiten van het magazijn zo min mogelijk te doorkruisen. Het technische team past zich aan de ploegen en de werking van elk bedrijf aan.
Technisch team ter plaatse
De ervaring en kennis van Mecalux altijd aanwezig in uw magazijn
Met onze in-house technici hebt u permanent de beschikking over een technisch team gespecialiseerd in het operationeel beheer, opvolging en onderhoud van de verschillende automatische opslagsystemen van Mecalux. Deze dienst draagt bij aan het versterken van de operationele stabiliteit van het magazijn. Incidenten en downtime worden tot een minimum beperkt, hetgeen een maximale beschikbaarheid garandeert.
Software-ondersteunende diensten
Onderhouds- en opvolgoplossingen die de prestaties van de logistieke software van Mecalux optimaliseren
Als klant kunt u kiezen uit verschillende contracten voor technische ondersteuning en onderhoud voor alle logistieke softwareoplossingen van Mecalux, zoals het Warehouse Management Systeem Easy WMS. De meest geavanceerde cycle service level agreements voorzien in de beschikbaarheid van technici en software engineers 24 uur per dag, elke dag van het jaar, met responstijden van minder dan 1 uur.
Veelgestelde vragen
Mecalux biedt een breed scala aan reactieve en preventieve onderhoudsoplossingen. Deze gaan van 24/7 technische assistentie voor een snelle oplossing van incidenten tot periodiek magazijnonderhoud. Mecalux garandeert dus een zeer hoog niveau van beschikbaarheid aan klanten voor hun magazijnen.
Ja, de ondersteunings- en onderhoudsdiensten van Mecalux zijn afgestemd op de behoeften van elk bedrijf. De klant kan kiezen uit verschillende cycle service level agreemnts, afhankelijk van de prioriteit, het type dekking en het beschikbaarheidsniveau dat het beste past bij de eisen en kenmerken van uw bedrijf.
Beschikbare cycle service level agreemnts:
- Office: Beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel van 8.00 tot 18.00 uur, van maandag tot en met vrijdag (niet op feestdagen).
- Basic: beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel van 06.00 uur tot 22.00 uur, van maandag tot en met vrijdag (niet op feestdagen).
- Silver: beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel van zondag 22.00 uur tot zaterdag 22.00 uur (inclusief feestdagen, niet op zondag).
- Gold: Beschikbaarheid van technisch ondersteunend personeel 24 uur per dag, van maandag tot en met zondag (inclusief feestdagen).
Ja, Mecalux biedt onderhoudsplannen met continue technische bijstand, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Bedrijven waarvoor de permanente beschikbaarheid van technische ondersteuning minder belangrijk is (omdat ze bijvoorbeeld geen nachtdiensten draaien), hebben echter ook toegang tot beperktere onderhoudsplannen en ondersteunende.
Dankzij ons uitgebreide netwerk voor technische ondersteuning en bijstand is Mecalux wereldwijd actief.
Ja, Mecalux beschikt over een groot technisch team dat problemen vanop afstand kan oplossen en waarmee we onmiddellijk kunnen inspelen op elk verzoek om hulp. De klant wordt in contact gebracht met gespecialiseerde medewerkers die een eerste beoordeling uitvoeren en proberen het incident op te lossen. Indien nodig kan de technicus op afstand verbinding maken met het Warehouse Management Systeem van de klant om de apparatuur in kwestie te bekijken en er in realtime mee te communiceren om het incident op te lossen. Als ondersteuning op afstand onvoldoende blijkt, zal een technisch team van Mecalux zo snel mogelijk bij het magazijn in kwestie langskomen.
Vraag een deskundige