Logismarket versterkt zijn commercieel vermogen tijdens het eerste semester van het jaar

28 sep 2007

Logismarket, de industriële index van Mecalux, heeft tijdens het eerste semester 2007 5.467.948 bezoekers behaald (Europese gegevens door OJD gecontroleerd) en maakte 969.177 sales contacten mogelijk tussen enerzijds bedrijven die bepaalde producten en diensten behoeven m.b.t. logistiek, opslag, verpakking en industriële uitrusting, en anderzijds bedrijven die deze producten leveren. Deze gegevens wijzen op een toename van 21,8% van de bezoeken aan het portaal, en van 23% van de gegenereerde sales contacten, in vergelijking met dezelfde periode van het afgelopen jaar. Op die manier versterkt Logismarket zijn vermogen om sales contacten te genereren aan de meer dan 3.100 bedrijven van het portaal, die meer dan 53.000 industriële producten en diensten aanbieden, als een van de belangrijkste internationale industriële indexen.

Tijdens de periode van januari tot juni was mei de maand met hoogste activiteit sinds het ontstaan van het portaal. Het aantal bezoekers overschreed het miljoen, exact 1.080.332, 28,9% meer in vergelijking met dezelfde maand in 2006. Aan de andere kant werden die maand 191.343 contacten gelegd, wat een toename betekent van 32% vergeleken met de maand mei 2006. Deze stijgende tendens zet zich voort in het begin van het tweede semester 2007: gedurende de maand juli werden 159.862 sales contacten gelegd, 29% meer dan in dezelfde maand juni 2006.

Logismarket versterkt zijn commercieel vermogen en vergemakkelijkt het contact tussen bedrijven en leveranciers van producten zoals stapelaars, industriële voertuigen, containers, transportbanden, geautomatiseerde systemen, verpakking, transport, industriële uitrusting, software, etikettering, voorzieningen en onderhoud, diverse industriële diensten. De potentiële klant kan via Logismarket producten en diensten raadplegen, en de aanbiedingen van verschillende bedrijven vergelijken.

Vergemakkelijkt de verkoop op de markt
Het succes van Logismarket is grotendeels te wijten aan het feit dat het de nationale en plaatselijke bedrijven de mogelijkheid biedt op internationaal niveau handel te drijven, ook op plaatsen waar hun commercieel team niet kan opereren.

Bovendien zijn er specifieke sites voor Spanje, Portugal, Frankrijk, Italië, Duitsland, Benelux, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Zwitserland en Polen.

Logismarket geeft eveneens een gedrukte catalogus uit voor elk land, waarvan 250.000 exemplaren over heel Europa gedistribueerd worden. Anderzijds is de groep in Spanje gestart met het tweemaandelijks vakblad Logismarket, een magazine voor professionals uit de industriële en logistieke sector, die informatie bevat over technologie, fabricatie, grondstoffen, wetgeving, enz.

Hoe werkt Logismarket
Logismarket presenteert 53.000 producten, die op rubriek zijn ingedeeld. De potentiële klant kan op bedrijf of op product zoeken. De zoekopdracht “Op bedrijf” levert een uitgebreide informatie op over het bedrijf, met de contactgegevens en de productenlijst van het bedrijf. Bij het zoeken “Op product” krijgt de sales verantwoordelijke de foto van het product in kwestie te zien, alsook een gedetailleerde technische beschrijving ervan, modellen, catalogus, enz. Online kan een gepersonaliseerde prijsopgave aangevraagd worden, via de website, e-mail, telefoon of fax. Het bedrijf ontvangt rechtstreeks (zonder tussenpersonen) de corresponderende aanvraag.

Logismarket verschaft de bedrijven nieuwe zakelijke kansen, evenals een grotere zichtbaarheid van hun merknaam. De bedrijven versterken en complementeren hun commercieel team zonder geografische beperkingen, en winnen nieuwe potentiële klanten via hun website. De informatie die Logismarket stuurt is transparant, daar het mogelijk is het aantal pageviews aan uw bedrijfsbeschrijving en aan uw producten te consulteren, alsook het aantal kliks naar uw eigen website, en het aantal sales contacten via e-mail, telefoon of fax.

Adressen van Logismarket:

  • www.logismarket.es (Spanje).
  • www.logismarket.pt (Portugal).
  • www.logismarket.fr (Frankrijk).
  • www.logismarket.it (Italië).
  • www.logismarket.de (Duitsland).
  • www.logismarket.be (Benelux).
  • www.logismarket.co.uk (Groot-Brittannië).
  • www.logismarket.at (Oostenrijk).
  • www.logismarket.ch (Zwitserland).
  • www.logismarket.pl (Polen).
     

    LOGISMARKET is een industriële index die als ontmoetingspunt fungeert tussen enerzijds bedrijven uit de sector van de logistiek, opslag, verpakking en industriële uitrusting, en anderzijds bedrijven die industriële producten of diensten vereisen. Logismarket is door Mecalux gecreëerd en in 2005 door de Groep geïntegreerd, met als doel de optimalisatie van zijn beheer. Vanaf het begin heeft de Groep vertrouwd op nieuwe technologieën om handel te genereren en de logistieke en industriële sectoren te ontwikkelen.

    LOGISMARKET maakt deel uit van MECALUX, een van de wereldleiders op het gebied van opslagsystemen. De hoofdactiviteit van de onderneming bestaat uit het ontwerpen, vervaardigen, verhandelen, en de dienstverlening op het gebied van metalen stellingen, geautomatiseerde magazijnen en andere opslagoplossingen. Met de aankoop van TSINKA (afdeling automatisering van magazijnen van de Groep ThyssenKrupp) en Esmena, beschikt de Mecalux Groep nu over 8 productiecentra in 6 landen, een directe commerciële aanwezigheid in 16 landen, meer dan 3.000 werknemers, en een omzet in 2006 van EUR 531,1 mln. Mecalux heeft een strategische positie voor de ontwikkeling van technologieën voor geautomatiseerde magazijnen, en hun invoering op alle markten waar de Groep aanwezig is. www.mecalux.com.